dissabte, 14 de març del 2015

Sempre ens quedarà París

“Free Man in Paris” un altre hit-single de “Court and Spark”, una alegre cançó pop d’intrincada melodia. Diuen que rememora unes vacances que va passar Joni a París amb el productor David Geffen i el guitarrista Robbie Robertson. Amb tota seguretat una experiència del tot despreocupada.

Tal com ho veig, va dir ell
No pots sortir-te’n
Tothom busca el benefici propi
No pots complaure tothom
Sempre hi ha algú que et censura
Faig el que puc
i faig bons negocis
Hi ha molta gent que vol el meu temps
Intenten destacar
Intenten ser bons amics meus

Jo era un home lliure a París
Em sentia viu i sense traves
No hi havia ningú que em demanés favors
Ni cap futur que decidir
Saps que m’hi tornaria demà mateix
Si no fos pel treball que he emprès
d’alimentar la maquinària per fer estrelles
que hi ha darrera de la cançó popular

Tracto amb somniadors
i amb gent que crida per telèfon
Darrerament em pregunto per què ho faig
Si em sortís amb la meva
Creuaria aquestes portes
i passejaria
Champs Elysées avall
Anant del cafè al cabaret
Pensant com em sentiria quan trobés
aquell bon amic meu

Jo era un home lliure a París
Em sentia viu i sense traves
No hi havia ningú que em demanés favors
Ni cap futur que decidir
Saps que m’hi tornaria demà mateix
Si no fos pel treball que he emprès
d’alimentar la maquinària per fer estrelles
que hi ha darrera de la cançó popular


2 comentaris:

  1. Jo també m'hi tornaria demà mateix, Joni!

    ResponElimina
  2. Ai, Gemma, aquesta francofília... Prenc nota, fa quinze anys que no he tornat a París.

    ResponElimina